עשרת הסרטים הטובים בכל הזמנים


נכתב בתאריך: 12 באוקטובר 2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

סרטים היו עמוד התווך של התרבות הפופולרית במשך יותר ממאה שנה. מקלאסיקות אילמות ועד שוברי קופות עתירי תקציב, הם נשארים מקור בידור למיליוני אנשים בכל רחבי העולם. לאורך ההיסטוריה של הקולנוע, כותרים מסוימים בלטו כיוצאי דופן, והפכו לקלאסיקות שיכולות לעמוד במבחן הזמן. עשרת הסרטים הללו מייצגים כמה מההישגים הגבוהים ביותר בקולנוע, הידועים בשכיחותם וביכולתם להשפיע על יוצרי הסרטים הבאים.

1. הסנדק (1972)

דרמת פשע אפית בבימויו של פרנסיס פורד קופולה עוקבת אחר משפחת קורליאונה, בראשות דון ויטו קורליאונה המזדקן (מרלון ברנדו). הוא מתרחש בניו יורק של שנות ה-50 ונודע בהופעותיו העוצמתיות, בתסריט הנוקב ובצילום היפהפה. "הסנדק" מוזכר לעתים קרובות כאחד הסרטים הגדולים ביותר שנעשו אי פעם ונחשב על ידי רבים לאחד הסרטים הטובים ביותר בז'אנר הגנגסטרים.

2. האזרח קיין (1941)

דרמה בשחור-לבן בבימויו, בהפקתו ובכתיבתו המשותפת של אורסון ולס מתעדת את עלייתו ונפילתו של צ'ארלס פוסטר קיין, בגילומו של ולס עצמו. הוא זכה לשבחים רבים על ידי המבקרים, ולעתים קרובות מצוטט כסרט הטוב ביותר בכל הזמנים. הסרט היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר, וזכה באחד. האזרח קיין זכה לשבחים עקביים על הטכניקות החדשניות שלו, החזון פורץ הדרך של הטכנולוגיה הקולנועית וסיפור סיפורים שאפתני.

3. שר הטבעות: אחוות הטבעת (2001)

בבימויו של פיטר ג'קסון, אפוס פנטזיה זה משרטט את מסעה של אחווה המנסה להרוס את הטבעת האחת החזקה ולהביס את אדון האופל סאורון. הסרט זכה לשבחי המבקרים עם יציאתו לאקרנים וזכה בארבעה פרסי אוסקר, כולל פרס הסרט הטוב ביותר. הסרט, שצולם בחלקו בניו זילנד, הפך מאז לקלאסיקת פולחן בקרב מעריצי סדרת הספרים והקהל הרחב כאחד.

4. גאולת שושנק (1994)

דרמת הכלא הקלאסית הזו נכתבה ובוימה על ידי פרנק דרבונט ומבוססת על נובלה מאת סטיבן קינג. הסרט מתמקד בידידות בין שני אסירים (טים רובינס ומורגן פרימן) ובמאבקם לשמור על התקווה בחיים בכלא המנוהל על ידי סוהר זדוני. "גאולת שושנק" זכה לשבחים מהמבקרים על הבימוי והמשחק שלו, וכיום הוא הסרט בעל הדירוג הגבוה ביותר ב-IMDB.

5. מלחמת הכוכבים (1977)

סרט מדע בדיוני פורץ דרך זה נכתב ובוים על ידי ג'ורג' לוקאס. הסרט עוקב אחר נער חווה צעיר, לוק סקייווקר (מארק האמיל), היוצא למסע להביס את אימפריית הרשע ולהשיב את החופש לגלקסיה. הסרט הראשון בסאגת מלחמת הכוכבים הפך לקלאסיקה מיידית, הוליד זיכיון והיווה השראה לדורות של יוצרי קולנוע שאפתניים.

6. רשימת שינדלר (1993)

דרמת מלחמה עטורת שבחים זו בוימה והופקה על ידי סטיבן ספילברג. בסרט מככב ליאם ניסן בתפקיד אוסקר שינדלר, איש עסקים גרמני שהציל את חייהם של יותר מאלף פליטים יהודים בתקופת השואה. "רשימת שינדלר" זכה בשבעה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר, ונחשב לאחד הסרטים הגדולים ביותר שעסקו בשואה.

7. קזבלנקה (1942)

דרמה רומנטית בבימויו של מייקל קורטיז העוקבת אחר אמריקאי גולה (המפרי בוגרט) ופליטה צ'כית (אינגריד ברגמן) במרוקו במהלך מלחמת העולם השנייה. הסרט זכה להצלחה קופתית גדולה עם יציאתו ומאז הפך לסרט אייקוני. קזבלנקה נותר אחד הסרטים המוערכים ביותר בכל הזמנים, זכה בשלושה פרסי אוסקר והיווה השראה למספר רימייקים וספין-אוף.

8. אי.טי. החוץ-ארצי (1982)

סרט מדע בדיוני קלאסי זה בוים ונכתב על ידי סטיבן ספילברג. הוא סובב סביב חייזר שנתקע על כדור הארץ ויוצר ידידות מפתיעה עם נער צעיר (הנרי תומאס). הוא הפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים עם יציאתו ומאז ביסס את עצמו כקלאסיקה אהובה. אי.טי. "החוץ-ארצי" היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר, וזכה בארבעה.

9. אפוקליפסה עכשיו (1979)

דרמת מלחמה אפית זו בוימה על ידי פרנסיס פורד קופולה. הסרט עוקב אחר קצין בצבא ארצות הברית (מרטין שין) שנשלח לאתר ולהרוג קולונל סורר בצבא ארצות הברית (מרלון ברנדו) בקמבודיה במהלך מלחמת וייטנאם. הסרט זכה לשבחי המבקרים וזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 1979. הסרט היה מועמד לשמונה פרסי אוסקר, וזכה בשניים.

10. רוקי (1976)

דרמת הספורט הקלאסית הזו בוימה על ידי ג'ון ג. אבילדסן ונכתבה על ידי סילבסטר סטאלון, שגם מככב בסרט כרוקי בלבואה, מתאגרף פילדלפיה נאבק. רוקי זכה לשבחים עם שחרורו והמשיך להרוויח עשרה

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל


כאחת הערים הקוסמופוליטיות והתוססות ביותר במזרח התיכון, תל אביב צוברת פופולריות בשנים האחרונות כיעד מוביל עבור תיירים וזרים כאחד. ידועה […]

להמשך קריאה>>

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל
עיסוי אירוטי, הידוע גם בשם עיסוי חושני, הוא צורה פופולרית של טיפול עיסוי המתמקד במתן הנאה, הרפיה ועוררות מינית לנמען. זהו סוג של עיסוי הקשור לעתים קרובות עם ארוטיקה ואינטימיות, והוא יכול להיות כלי רב עוצמה לשיפור האינטימיות והסיפוק המיני במערכות יחסים.

תל אביב: העיר התוססת של ישראל


כשחושבים על ישראל, הדבר הראשון שבדרך כלל עולה בראש הוא ההיסטוריה התנ"כית שלה, חורבות עתיקות ומשמעות דתית. עם זאת, יש […]

להמשך קריאה>>

תל אביב: העיר התוססת של ישראל