מהי נערת ליווי?


נכתב בתאריך: 19 בנובמבר 2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

המונח 'נערת ליווי' משמש כבר די הרבה זמן; הכוונה היא לאישה המספקת שירותי חברות בתשלום. בהקשר המודרני, שירותים אלה עשויים לכלול פעילויות מיניות ו / או חברות עבור לקוחות משלמים. במקרים מסוימים, הוא אפילו משמש כלשון נקייה לזנות, אם כי זה לא חייב להיות המקרה. נערות ליווי מכונות לעיתים "נערות ליווי", "דייטים מקצועיים", "תינוקות סוכר" או "נערות עובדות". בארצות הברית, הפעולה של מתן חברות תמורת תשלום היא עסק בלתי מפוקח בעיקר. משמעות הדבר היא כי למרות חוקים ותקנות מסוימים, זה לא אסור בהחלט ואולי אפילו עשוי להיות חוקי במדינות מסוימות.

היסטוריה של נערות ליווי אסקורטס

מלבד הפרשנות המודרנית למונח 'נערת ליווי', לנוהג של מתן חברות תמורת תשלום יש שורשים היסטוריים רבים. כבר בתרבויות העתיקות של מסופוטמיה, זנות וצורות אחרות של שירותי מין היו דבר שבשגרה ומוסדרים על ידי ממשלות. בסין, זנות כעיסוק ממוסד קיימת ככל הנראה כבר בתקופת שושלת שאנג (המאה ה-17 עד המאה ה-11 לפנה"ס). שחקניות, חצרניות, גיישות ובדרניות בכירות זכו להערכה רבה ושירותיהן היו מבוקשים מאוד לאורך ההיסטוריה הסינית.

למרות ההיסטוריה הארוכה של מתן שירותים בתשלום במזרח, רק בתקופה הוויקטוריאנית באירופה הגיע הנוהג להכרה הגבוהה ביותר. בסוף המאה ה-19 הייתה הזנות נפוצה ומקובלת חברתית. אנשי חצר ונערות ליווי בפרט, נתפסו כדמויות בולטות במעמד הגבוה באירופה; הן היו נשים משכילות, לבושות היטב, אינטליגנטיות ומשפיעות, שסיפקו הן חברות והן אינטימיות לגברים ממעמד חברתי גבוה.

נערות ליווי מודרניות

בעוד נערות ליווי ונערות ליווי עדיין קיימות כיום, האופן שבו השירות שלהן ניתן השתנה באופן דרסטי. בעוד בימי הזוהר הוויקטוריאניים שלהם שירותים אלה ניתנו באופן בלעדי על ידי נשים שחייהן סבבו סביב המסחר שלהן, כיום נשים רבות שוקלות לספק שירותי ליווי על בסיס משרה חלקית. במדינות מפותחות כמו ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה, נערות ליווי משתמשות באתרי אינטרנט, פורומים, עיתונים, מגזינים ואפילו אינסטגרם כפלטפורמות לפרסום שירותיהן. מדיומים כאלה מאפשרים לנערות ליווי לבנות במהירות את קהל הלקוחות שלהם ולהפוך את הפרופילים שלהם לזמינים לציבור הרחב.

ככל שטכנולוגיות חדשות כאלה הופכות נפוצות, הן מקלות עוד יותר על אנשים לחפש, למצוא, להזמין ולשלם עבור שירותי ליווי. על ידי גישה לאתרי אינטרנט של סוכנויות ליווי מוסמכות או אפילו אתרי ליווי פרטיים, לקוחות יכולים להזמין ליווי לפי בחירתם תוך דקות. יתר על כן, בשל התהליך כולו הופך אנונימי, הסטיגמה הקשורה בפועל ירד באופן משמעותי. זה איפשר לנשים רבות להרגיש יותר בנוח לספק שירותים כאלה, לעתים קרובות על בסיס משרה חלקית.

חוקיות נערות ליווי

החוקיות של נערות ליווי משתנה מאזור לאזור, אך הן בדרך כלל חוקיות ברוב המדינות הגדולות. בארצות הברית, זנות אינה חוקית בכל חמישים המדינות, עם כמה חריגים מוגבלים הקיימים באזורים מסוימים. עם זאת, מתן חברות או שירותי מין תמורת כסף עדיין נשאר נושא שנוי במחלוקת בשל אופיו הסובייקטיבי מאוד של המעשה.

באוסטרליה, הזנות עצמה חוקית במדינות ויקטוריה וניו סאות' ויילס, בעוד עשר המדינות האחרות טרם הגיעו להסכם רשמי. נערות ליווי מקובלות באופן נרחב בכל המדינות והטריטוריות, אם כי כמה כללים מקומיים עשויים לאסור פעילויות מסוימות.

באירופה, היחס לנערות ליווי משתנה באופן משמעותי ממדינה למדינה. בדרך כלל, מדינות מערב אירופה כגון גרמניה, הולנד וצרפת מקבלות זנות וליווי כפעילות עסקית חוקית, וקיימים חוקים ותקנות שונים על מנת להסדיר את השירותים הניתנים. מדינות מזרח אירופה כמו פולין ורומניה, לעומת זאת, בדרך כלל סובלניות לזנות, אך רואות ליווי בפחות התלהבות.

מסקנה

לסיכום, הנוהג להציע חברות או שירותי מין בתשלום הוא עתיק יומין שקיים משחר הציוויליזציה. בהקשר המודרני, היא נתפסת כפעילות שנויה במחלוקת אך מקובלת חברתית, כאשר למדינות שונות יש עמדות שונות בנושא. נערות ליווי נחשבות בדרך כלל לאנשי מקצוע במשרה חלקית המספקים שירותי חברות ללקוחות משלמים תמורת תשלום. המסחר כולו אנונימי ביותר ומתנהל בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט או מדיומים מקוונים אחרים. החוקיות של נערות ליווי עשויה להשתנות מאוד ממדינה למדינה, אם כי רוב המדינות הגדולות מקבלות את זה כמקצוע לגיטימי.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל


כאחת הערים הקוסמופוליטיות והתוססות ביותר במזרח התיכון, תל אביב צוברת פופולריות בשנים האחרונות כיעד מוביל עבור תיירים וזרים כאחד. ידועה […]

להמשך קריאה>>

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל
עיסוי אירוטי, הידוע גם בשם עיסוי חושני, הוא צורה פופולרית של טיפול עיסוי המתמקד במתן הנאה, הרפיה ועוררות מינית לנמען. זהו סוג של עיסוי הקשור לעתים קרובות עם ארוטיקה ואינטימיות, והוא יכול להיות כלי רב עוצמה לשיפור האינטימיות והסיפוק המיני במערכות יחסים.

תל אביב: העיר התוססת של ישראל


כשחושבים על ישראל, הדבר הראשון שבדרך כלל עולה בראש הוא ההיסטוריה התנ"כית שלה, חורבות עתיקות ומשמעות דתית. עם זאת, יש […]

להמשך קריאה>>

תל אביב: העיר התוססת של ישראל