לגלות את פנינה נסתרת של בת ים: עיר תוססת בלב ישראל


נכתב בתאריך: 15 בינואר 2024

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

נערות ליווי בבת ים
ישראל היא מדינה הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, באתרים דתיים ובחופים היפים. בעוד מבקרים רבים נוהרים לערים הסואנות תל אביב וירושלים, ישנה פנינה נסתרת השוכנת לאורך חוף הים התיכון שלעתים קרובות מתעלמים ממנה – בת ים.

ממוקם רק 15 דקות דרומית לתל אביב, בת ים אולי קטנה בגודלה אבל היא גדולה באופי. עם אוכלוסייה של כ -160,000, לעיר החוף הזו יש הרבה מה להציע הן למקומיים והן לתיירים. מחופים מדהימים ועד סצנה תרבותית תוססת, הנה למה כדאי לכם להוסיף את בת ים למסלול הישראלי הבא שלכם.

היסטוריה קצרה של בת ים

בת ים, שפירושה בעברית "בת הים", נוסדה בתחילת שנות העשרים ככפר דייגים קטן. רק בשנות ה-50 של המאה ה-20 הוא החל להתפתח לאזור מגורים. כיום היא עיר שוקקת חיים עם אוכלוסייה מגוונת, הכוללת קהילה גדולה של מהגרים ממדינות כמו מרוקו, רומניה ורוסיה.

חיי חוף בבת ים

אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של בת ים הוא, ללא ספק, חופיה היפים. קו החוף של העיר, המשתרע על פני יותר מ-3 קילומטרים, הוא ביתם של מספר חופים נקיים ומתוחזקים היטב. הפופולרי שבהם הוא חוף הים, הידוע גם בשם "המרינה", המתהדר במים צלולים, חול זהוב ושפע של מתקנים.

החוף מושלם עבור פעילויות מרגיעות ומלאות אדרנלין. תוכלו לספוג את השמש הים תיכונית על כיסא חוף, לטבול בים, או לנסות את מזלכם בספורט מים כמו גלישה או סאפ. בחוף יש גם אזור ייעודי לקיאקים וגלישת רוח, מה שהופך אותו למקום מועדף על מחפשי הרפתקאות.

עבור אלה המעדיפים פשוט להירגע וליהנות מהנוף, ישנן מספר מסעדות ובתי קפה על חוף הים בהם תוכלו לתפוס משקה קר או משהו לאכול. וכמובן, שום טיול בחוף הים לא יהיה שלם בלי לחזות באחת השקיעות המדהימות שבת ים מפורסמת בהן.

סצנת תרבות בבת ים

בת ים אמנם ידועה בחופיה, אך יש בה גם סצנה תרבותית תוססת. בעיר יש גלריות אמנות רבות המציגות את יצירותיהם של אמנים מקומיים, כמו גם פסלים ומיצבים באוויר הפתוח הפזורים ברחובות.

אחת האטרקציות התרבותיות האייקוניות ביותר בבת ים היא מוזיאון אינגה הרמן, החוגג את חייה ויצירותיה של האמנית המפורסמת ביותר בבת ים, אינגה הרמן. המוזיאון, הממוקם בבניין שתוכנן על ידי האדריכל הנודע משה ספדיה, מכיל אוסף קבוע של ציורים, פסלים ורישומים של הרמן.

לטעימה מהתרבות היהודית המקומית, בקרו במוזיאון מורשת יהדות בת ים. כאן תוכלו לחקור את ההיסטוריה, המסורות והמנהגים של העם היהודי באמצעות תערוכות אינטראקטיביות, חפצים ותצלומים.

אוכל, קניות וחיי לילה בבת ים

חובבי האוכל ימצאו הרבה מה להתפנק בו בבת ים. האוכלוסייה המגוונת של העיר הובילה לכור היתוך של טעמים, עם מבחר רחב של מסעדות המציעות הכל, החל מהמטבח המרוקאי ועד התמחויות רוסיות. אל תחמיצו לנסות את השקשוקה המקומית, מנה ישראלית מסורתית של ביצים עלומות ברוטב עגבניות ופלפלים, המוגשת עם פיתות טריות.

אם קניות זה הקטע שלכם, תאהבו לשוטט בשווקים ובמרכזי הקניות השונים בבת ים. מאופנה ועד אלקטרוניקה, יש אפשרויות לכל תקציב. העיר מארחת גם שוק חוצות צבעוני בכל יום רביעי, המוכר הכל, החל מתוצרת טרייה ועד מוצרים בעבודת יד.

עם שקיעת השמש, בת ים מתעוררת לחיים עם סצנת חיי לילה שוקקת. תוכלו למצוא שילוב של ברים אופנתיים, אולמות עם מוזיקה חיה ומועדונים על חוף הים. אחד המקומות הפופולריים הוא נמל תל אביב הממוקם במרחק נסיעה קצר משם, שם תוכלו לרקוד כל הלילה תוך כדי תצפית על קו החוף המדהים.

אירועים ופסטיבלים בבת ים

לאורך כל השנה מתקיימים בבת ים מגוון פסטיבלים ואירועים המציגים את תרבותה, אמנותה וההיסטוריה שלה. אחד המפורסמים שבהם הוא פסטיבל הרחוב הבינלאומי בבת ים, המתקיים מדי חודש מאי ומושך אליו אמנים מכל העולם. בפסטיבל משתתפים אמני רחוב, מוזיקאים ואמנים, ההופכים את העיר לבמה תוססת וצבעונית.

פסטיבל נוסף שאסור לפספס הוא הביאנלה הבינלאומית לעירוניות נופית בבת ים, המתקיימת אחת לשנתיים. אירוע זה מפגיש אדריכלי נוף ואמנים ליצירת מיצבים ופרויקטים ייחודיים ברחבי העיר, תוך מייפות את בת ים תוך כדי.

בנוסף לאירועים אלו, בת ים מארחת גם מגוון חגיגות חג, כמו תהלוכת פורים הססגונית וחג האורים של חנוכה. לא משנה מתי אתה מבקר, בטוח יהיה משהו מרגש קורה בבת ים.

לסיכום, בת ים אולי לא מוכרת כמו הערים השכנות לה, אבל היא

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל


כאחת הערים הקוסמופוליטיות והתוססות ביותר במזרח התיכון, תל אביב צוברת פופולריות בשנים האחרונות כיעד מוביל עבור תיירים וזרים כאחד. ידועה […]

להמשך קריאה>>

ברוכים הבאים לתל אביב: העיר התוססת של ישראל
עיסוי אירוטי, הידוע גם בשם עיסוי חושני, הוא צורה פופולרית של טיפול עיסוי המתמקד במתן הנאה, הרפיה ועוררות מינית לנמען. זהו סוג של עיסוי הקשור לעתים קרובות עם ארוטיקה ואינטימיות, והוא יכול להיות כלי רב עוצמה לשיפור האינטימיות והסיפוק המיני במערכות יחסים.

תל אביב: העיר התוססת של ישראל


כשחושבים על ישראל, הדבר הראשון שבדרך כלל עולה בראש הוא ההיסטוריה התנ"כית שלה, חורבות עתיקות ומשמעות דתית. עם זאת, יש […]

להמשך קריאה>>

תל אביב: העיר התוססת של ישראל